Zlepšují |
20652 |
Zhoršují |
18675 |
Nepozoruji žádnou změnu |
11885 |
Lidská práva v Pákistánu | |
OTÁZKA K PÍSEMNÉMU ZODPOVĚZENÍ | |
[ 26. března 2010 | Autor: Zuzana Roithová ] | |
V Pákistánu převládá netolerantní atmosféra vůči jiným náboženským vyznáním a vůči ženám. Mezinárodní skupiny odborníků typu „think thank“ a pákistánské sdělovací prostředky zdůraznily, že jedním z důvodů je obsah učebnic používaných na státních školách, jež dětem vštěpují negativní smýšlení. Důkazy pro toto tvrzení lze nalézt v článku „Pákistánský vzdělávací systém a jeho spojení s extremismem“ na stránkách Rady pro zahraniční vztahy (http://www.cfr.org/publication/20364/education_and_extremism.html) ze dne 7. října 2009, jehož autorem je Jayshree Bajoria, nebo v článku „Pohled do učebnic v islámských zemích a jinde“, zveřejněném The Associated Press dne 26. listopadu 2005, nebo také ve výroční zprávě Sustainable Development Policy Institute (SDPI) za rok 2004–2005 (http://www.sdpi.org/about_sdpi/annual_reports/2004-5.pdf), s. 16–17.
Jaká opatření Komise učinila, aby Pákistán přiměla změnit školní osnovy a charakter učebnic tak, aby byly pákistánské děti vedeny k větší toleranci a umírněnosti?
Odpověď na interpelaci: http://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do?reference=E-2010-2293&language=CS