Dnes je to 157 gramů. Někteří si mohou zatleskat, ale já chci upozornit, že proti snahám snížit emise mocně působí fakt, že lidé jezdí více a hlavně ve starých autech. Zdvojená regulace reklamy to nevyřeší. Všichni víme, že většina lidí preferuje cenu auta před ekologií. Ceny ale i emise rostou také proto, že jsme zavázali průmysl zvýšit bezpečnost aut. Vážení kolegové, dokud bezpečnější a ekologičtější auta a také jízda v nich nebude levnější, podíl autodopravy na emisích se podstatně nesníží. Proto si nemyslím, že bychom si dnes měli tleskat. Nepovažuji zprávu výboru ani strategii komise za zcela komplexní. Proto jsem podpořila návrhy, které se týkají pokutování za překročení emisních limitů a zejména daňová opatření a podporu obnovy vozového parku.
Realita v číslech: V roce 1998 průmysl dobrovolně slíbil , že emise sníží ze tehdejších 185 gramů na 140 g za deset let. Mezitím jsme v Bruselu zvýšily normy pro bezpečnost a nezavedly motivaci pro nákup ekologičtějších aut. Snížení dosáhlo cca 2/3 -.to je 157 gramů.